Summa sidvisningar

onsdag 15 april 2015

Elevernas åsikter


ELEVERNAS UTVÄRDERING AV BOKREDOVISNINGARNA VT-2015
Idag fick vi ytterligare 9 bokredovisningar och även idag är jag djupt imponerad av vad eleverna presterar. De har lagt ner en massa jobb och de är så positiva till det. Ingen klagar på att det har varit för jobbigt, för höga krav ... nej, istället frågar de när vi ska ha nästa bokredovisningstillfälle och de börjar redan nu planera vad de ska göra då. Här kommer några av deras kommentarer när de utvärderade bokredovisningsdagarna.


- Våra bokredovisningar var bra för man lärde sig mycket av de andra.


- Jag lärde mig hur man läser upp en text på bra sätt. Det är bra att använda sig av humor för det är roligt för publiken och det gör att man får bra kontakt med publiken.

- Bokredovisningen var rolig och jag vill göra det fler gånger! 

- Man har fått se roliga och bra redovisningar och hittat nya böcker att läsa.

- Jag har lärt mig många olika sätt att redovisa och fått höra vad klasskamraterna tycker om min redovisning. Jag har också lärt mig att lyssna bättre och blivit säkrare på att prata inför en publik.

- Nästa gång vill jag gå steget före och våga ta ut svängarna mer, men även kunna hålla allt i balans och ta in alla tips som jag har fått under dessa dagar då vi haft alla redovisningarna.

- Det har varit roligt för det har varit så mycket humor, skratt och komedi.

- Jag har lärt mig att det inte är så farligt att stå inför klassen och prata och att man ska vara tydlig när man pratar. Jag blev inspirerad av de som hade teater, det vill jag ha nästa gång.

- Nästa gång ska jag ha med mig ännu mer humor, inte stressa när jag läser och våga bjuda mer på mig själv!

- Jag blev inspirerad av att göra ett TV program, att sitta bakom en TV och spela teater.

- Nästa gång ska jag läsa en längre bok, kanske en Harry Potter bok som har 600 sidor.

- Bokredovisningsdagarna var roliga och mysiga. Jag har lärt mig mycket; hur man kan redovisa bättre och hur man kan använda sig av humor. Nästa gång ska jag nog välja att göra en teater för det blir så uppskattat.

- Det var superkul! Nästa gång kommer jag nog ha ännu mer självförtroende och jag kommer läsa lite långsammare.

- Redovisningsdagarna har varit så bra att det känns som att jag vill ha detta varje dag! Alla gör olika saker och det blir aldrig tråkigt. Alla hade övat jättemycket! Jag har lärt mig att redovisa bättre, fått tips om nya sätt att redovisa på och så har jag lärt att ge bra respons med.

- Det var många som inspirerade mig och nu har jag många böcker som jag vill läsa.

- Jag har lärt mig att det är roligt om man hittar nya sätt att redovisa på.

- Jag har lärt mig hur viktigt det är att man pratar högt och att man måste ta pauser och titta upp för att publiken ska kunna följa med och lyssna på det man läser.

- Jag blev glad över allt klasskamraterna sa, de tyckte att jag var duktig och jag kommer satsa på att vara ännu bättre nästa gång!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar